تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
روزهـای آخـر پاییـز در دریاچـه چورت مـازندران
  • بازدید : (391)


روزهـای آخـر پاییـز در دریاچـه چورت مـازندران
 

 
دریاچه میانشه که دریاچه چورت هم نامیده می‌شود در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران ایران قرار دارد.
 
دریاچه میانشه در ۳۵۰ کیلومتری تهران و در جنگل‌های بکر چورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع در ۸۰ کیلومتری جنوب ساری واقع است. وسعت این دریاچه حدود ۲٫۵ هکتار است. این دریاچه به دلیل نزدیکی به روستای چورت، دریاچه چورت هم نامیده می‌شود.
این دریاچه حدود دهه ۱۳۰۰ خورشیدی بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده‌است. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن باقیمانده درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند منظره ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است.
 
این دریاچه در نزدیکی منطقه طبیعی حوضچه‌سار پله‌ای باداب سورت قرار دارد. عکسهای فارس از این دریاچه زیبا در پائیز را مشاهده می کنید.
 
.  در ادامه عکسهای بسیار زیبا

برچسب ها : ,,,,
غذای دوست داشتنی اما سنگی3
دسته بندی : مجسمه سازی,
  • بازدید : (319)

خوراکی های با سنگ.


برچسب ها : ,
ساختمانی که زمان باریدن باران صدای موسیقی میدهد
دسته بندی : معماری,شهر سازی,
  • بازدید : (279)

ساختمانی که زمان باریدن باران صدای موسیقی از آن بلند می شود یکی از جاذبه های توریستی می شود.
خانم آنت پل مجسمه ساز و طراحان کریستف روسنر و آندره، که همه در خانه موسیقی زندگی می کنند این خانه جالب را در آلمان طراحی کرده اند.

این هنرمندان نمای ساختمان را با مقداری وسیله مختصر از جمله لوله و قیف طوری طراحی کرده اند که وقتی باران می بارد آب از روی پشت بام وارد این لوله ها میشود  عکس در ادامه


برچسب ها : ,,
عکس های مخلوقات نیمه شفاف ساکن اقیانوس

عکس های مخلوقات نیمه شفاف ساکن اقیانوس

 

اقیانوس ها دنیای پر رمز و رازی هستند که سرشار از مخلوقات عجیب و شگفت آور ا
یک هشت‌پا شیری رنگ از چشم‌های بزرگ خود برای حرکت در آب‌های شبانه پاپو‌‌آ گینه‌نو استفاده می‌کند.

مخلوقات نیمه شفاف ساکن اقیانوس   در ادامه


برچسب ها : ,,
درختچه بن سای، مینیاتورهای چند ده میلیون تومانی
دسته بندی : گیاهان وگلها,
  • بازدید : (444)
 
گاه برای خرید یک بن سای باید به اندازه خرید یک ماکسیما یعنی بیش از 50 میلیون تومان پول خرج کنید! شاید از نگاه شما یک گیاه زینتی چنین ارزشی نداشته باشد اما هستند کسانی که این پول را بابت درختچه ای که از پدر پدربزرگشان هم مسن تر است، زیاد می دانند.
 

.

کسب و کار: گاه برای خرید یک بن سای باید به اندازه خرید یک ماکسیما یعنی بیش از 50 میلیون تومان پول خرج کنید! شاید از نگاه شما یک گیاه زینتی چنین ارزشی نداشته باشد اما هستند کسانی که این پول را بابت درختچه ای که از پدر پدربزرگشان هم مسن تر است، زیاد می دانند.

موسیقی آرام و حال و هوای ییلاقی ارتفاعات شمال تهران، گیاهانی خاص و واق واق سگ و جیغ و داد قوش و ... که انگار تمامی ندارد؛ همه اینها تصویر اولیه گلخانه ای رویایی به نام «تئو» را می سازدت. گلخانه ای با گیاهان بسیار قیمتی، از جمله بن سای.

در غروب یکی از همین روزهای پاییزی که هوا هم نم نمک رو به سردی می رود، در ارتفاعات بام تهران میهمان گلخانه تئو (نام یک درخت ایرانی) بودیم تا با مهدی شعبانی، صاحب این گلخانه، همکلام شویم. کسی که با شور خاصی از همه چیز حرف می زند.

از سابقه بن سای در ایران و جهان، بن سای 870 ساله ژاپنی که 5 میلیون دلار قیمت دارد، تا راه اندازی کلاس های آموزشی بن سای در بام تهران. تلخیصی از این گفت و گو را می خوانید.

.


تا به حال مشتری خاصی هم داشته اید؟


- بله، پرویز پرستویی و بابک حمیدیان خریدار بن سای هستند. همچنین لاله طباطبایی کلاس آموزش بن سای می آید. اکبر گلپایگانی هم می آید. در ماه رمضان بیش از 420 هنرپیشه در اینجا آموزش بن سای دیدند.


9 روش برای آسان کردن اولین جدایی کودک
  • بازدید : (323)

 

9 روش برای آسان کردن اولین جدایی کودک

9 روش برای آسان کردن اولین جدایی کودک

قبل از ترک کردن کودک در مهد کودک یا همراه پرستار در خانه ،

زمان کمی را به بازی کردن و وقت گذراندن با وی اختصاص دهید

با کمی برنامه ریزی و اطمینان توأم با عشق به افراد مراقب، کودک شما همیشه در جمع دوستان و خانواده لبخند بر لب خواهد داشت. برای این کار، از این راهنمایی ها استفاده کنید:

1 -  آرامش خود را بازیابید
اضطراب جدایی طبیعی است. و اتفاق ناخوشایندی نیست که شما باعث و بانی آن باشید.

2 - جدایی هایی کوتاه مدت را تمرین کنید
کو................

برچسب ها : ,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 140