تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
به بدن تان حقه های عجیب بزنید
دسته بندی : علمی,سلامت و بهداشت,
  • بازدید : (423)

به بدن تان حقه های عجیب بزنید

خارش گلو

می دانیم که درد جسمانی علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است و عوامل مختلفی باعث درد و ناراحتی جسمانی می شوند. بعضی از این عوامل موقتی و برخی نیز طولانی مدت و نیازمند دارو و درمان هستند.


در اینجا ما ترفند هایی را بیان می کنیم که شما با دانستن و به کار بستن آن ها، بع


برچسب ها : ,,,,
فلفل تند قاتل سلول های سرطان پروستات.
دسته بندی : علمی,سلامت و بهداشت,
  • بازدید : (360)

فلفل تند قاتل سلول های سرطان پروستات. در ادامه مطلب

 

فلفل تند

فلفل تند قاتل سلول های سرطان پروستات

مواد موجود در فلفل تند می تواند با قدرتی زیاد سلول های سرطان پروستات را از بین ببرد. دانشمندان آمریکایی در تجربه ای علمی ثابت کردند که این ماده تند و سوزان می تواند تا حدود 80 درصد سلول های سرطان پروستات را در آزمایشگاه از بین ببرد. در ضمن خورانیدن مقداری از فلفل تند به موش های آزمایشگاهی که به سرطان پرستات دچار بودند سبب از بین رفتن تقریبا همه سلول های سرطانی گردیده و سلول های باقیمانده را نیز به صورتی کنترل می کند که نمی تواند تکثیر نمایند.

.


برچسب ها : ,
تقویت حافظه با مصرف ویتامین ب 12
دسته بندی : علمی,سلامت و بهداشت,
  • بازدید : (260)

تقویت حافظه با مصرف ویتامین ب 12          در ادامه مطلب

 

ویتامین ب 12

مصرف ویتامین ب 12، راهی برای تقویت حافظه

******

دانشمندان در بررسی های خود ویتامینی را در گوشت، ماهی و شیر یافتند که می تواند از تحلیل قدرت حافظه در دوران پیری جلوگیری کند.

محققان در این ررسی ها اعلام کردند که سالمندانی که سطح ویتامین ب12 بدن آنها از میزان طبیعی پایین تر باشد، 6 برابر نسبت به سایر افراد هم سن و سال خود در معرض انقباض مغزی قرار دارند.

بررسی های دانشگاه آکسفورد که در مجله نئورولوژی به چاپ رسیده است، یکصد و هفت داوطلب آمریکایی را در طول یک دوره 5 ساله مورد آزمایش و بررسی قرار داده است.

در طی این آزمایشات مشخص شد که از هر 5 شرکت کننده 2 نفر از آنها با کمبود ویتامین در بدن خود روبرو هستند و این کمبود ویتامین در میان افراد مسن بسیار به چشم می آمد و مشکل کمبود اسیدفولیک در افراد مسن شایع تر بوده و تلاش های اخیر برای حذف این مشکل با استفاده از مواد غذایی غنی شده به این نوع ویتامین نیز کارساز نبوده و حتی کمبود ویتامین ب 12 در بدن افراد مسن نمایان نمی شود.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد گروهی از افراد مسن در فاصله سنی 61 تا 87 سال را مورد بررسی قرار دادند و میزان ویتامین ب12 را در بدن این افراد مورد مقایسه قرار دادند و تاثیر آن بر بدن را مطالعه کردند.

نتایج آزمایشات حاکی از آن بود که افرادی که در آنها میزان ویتامین ب12 پایین تر از حد معمول بود، نسبت به بقیه افراد بیشتر دچار انقباض مغزی و در نتیجه از دست دادن قدرت حافظه خود بودند.


برچسب ها : ,,
بیماری پادشاهان
دسته بندی : علمی,سلامت و بهداشت,
  • بازدید : (449)

 



تعداد افرادی که برای ابتلا به نقرس به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند طی یک دهه گذشته دو برابر شده و به بیش ۴۴۰۰ نفر در سال رسیده است.کارشناسان مصرف الکل را عامل اضافی برای این بیماری می‌دانند که به واسطه تولید بیش از حد یا دفع کمتر از حد اسید اوریک (یا هر دو) به وجود می‌‌آید.

به نوشته روزنامه ایران، اگر بدن فردی اسید اوریک بیش از حد تولید کند، کریستال‌های کوچکی در مفاصل شکل گرفته و موجب درد و التهاب می‌شود.

.................................دزر ادمه

برچسب ها : ,,
چرا هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟

چرا هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟

 

هندی‌ها از آن قوم‌هایی هستند که همیشه گیسوان بلند و پرپشت و درخشان‌ آنها زبانزد خاص و عام بوده است.  کافی است فقط یکبار در زندگی خود فیلم هندی دیده‌باشید تا برای همیشه یادتان بماند که هندی‌ها چه موهای خارق‌العاده‌ای دارند تا جایی که می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند اما واقعا چه رازی پشت این موهای زیبا و درخشنده وجود دارد، چرا همه آنها بدون استثنا موهایی پرپشت دارند؟ برای جواب دادن به این سؤال اولین چیزی که به ذهن‌مان رسید، این بود که سراغ طب سنتی هندی‌ها برویم تا ببینیم در این طب برای سلامت موها چه توصیه‌هایی شده است.

پیش از حمام موها را شانه کنید نه بعد از آن

.............


برچسب ها : ,,,
آیا معنی زیبای ماه های ایرانی را می دانید؟!
دسته بندی : علمی,ادبی,تاریخی,
  • بازدید : (285)

 

آیا معنی زیبای ماه های ایرانی را می دانید؟!

فروردین؛ فروردهای پاکان

فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه شماری اعتدالی خورشیدی است. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام، در پهلوی فرورتین و در فارسی فروردین گفته شده که به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین خوانده اند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می روند

اردیبهشت؛ طبیعت....................

 

منبع : سيمرغ


برچسب ها : ,,,,,,,,
اگر می خواهید شکمی تخت داشته باشید، اسموتی هلو بخورید

 

اگر می خواهید شکمی تخت داشته باشید، اسموتی هلو بخورید

باشگاه خبرنگاران: اسموتی هلو برای داشتن شکمی تخت برای هر خانمی مورد توجه است و ما مصرف این نوشیدنی را به شما هم توصیه می کنیم.

مواد لازم برای یک نفر:

شیر بدون چربی: یک پیمانه

هلوی یخ‌ زده: یک پیمانه

.......................

برچسب ها : ,,,
40 اشتباهی که زحمات شما برای کاهش وزن را به باد می دهد
  • بازدید : (281)

 

 
اگر به شما بگویند برای لاغر شدن باید با همکارانتان غذا نخورید، تنهایی رژیم نگیرید، کتاب‌های آشپزی نخوانید، در مقابل آینه غذا نخورید، تنوع غذایی نداشته باشید و حین غذا خوردن آهنگ گوش نکنید، تعجب می‌کنید؟
 


.

 برترین ها: من که ورزش می‌کنم، من که رژیم می‌گیرم، من که همیشه نیمی از غذایم را نمی‌خورم، پس چرا لاغر نمی‌شوم؟  در حقیقت اینها سؤالاتی است که تقریبا همه افرادی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنند، از خود می‌پرسند. حقیقت این است که هیچ مشکلی بی‌دلیل نیست و حتما این افراد مرتکب اشتباهایی می‌شوند که از آن بی‌اطلاع هستند.


برچسب ها : ,,,
طبخ غذا در ظروف مسی، آری یا خیر ؟!
  • بازدید : (378)

طبخ غذا در ظروف مسی، آری یا خیر ؟!

 

 

 

 

 

 

برای جبران کمبود خون و پیشگیری از ورود میکروب به غذا از ظروف مسی برای طبخ غذا استفاده شود.
دکتر «گودرز وحدتی» درگفت وگو با ایرنا گفت: جیره غذایی طبیعت بدن در روز برای دریافت آهن حدود ۱۵میلی گرم است که از این مقدار حدود ۱۰ درصد آن از طریق روده ها جذب می شود.

.

برچسب ها : ,,,
فواید روغن دانه انار
  • بازدید : (1125)

فواید روغن دانه انار

دانشمندان طی پژوهش‌های مختلف دریافتند که روغن دانه انار دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی، ضد التهابی و ضد میکروبی است.

 

خاصیت آنتی اکسیدانی این روغن:

* از سرطانی شدن سلول‌های بدن پیشگیری می کند.

 ..................


برچسب ها : ,,,,,
چرا ستاره ها چشمک می زنند
  • بازدید : (465)
چرا ستاره ها چشمک می زنند
چرا ستاره ها چشمک می زنند

جو یا آتمسفر که دور تا دور زمین را فرا گرفته، از چند لایه برویهم به ضخامت تقریبی هزار کیلومتر، تشکیل شده است. ساکنین کره زمین، فضا را از پشت همین جو مشاهده میکنند در نتیجه شبها ستارگان را در حال چشمک زدن میبینند!

....................


برچسب ها : ,,,
كم سوادها زودتر پیر می‌شوند یا باسوادها ؟!
  • بازدید : (343)

موسسه قلب انگلستان و مجله مغز رفتار ایمنی این كشور در یك بررسی آماری از ۴۰۰ زن و مرد به این نتیجه رسیدند كه افراد كم‌ سواد به دلیل استفاده نكردن بهینه از سلول‌های مغزی و ارتباطات دی‌ان‌آی، سلول‌های بدنشان سریعتر از همسالان خود به پیری زودرس دچار می‌شوند این در حالیست كه افرادی با تحصیلات دانشگاهی، دیرتر به كهولت سن دچار می‌شوند.

جرمی پیرسون یكی از معاونان موسسه مغز انگلستان در این باره به روزنامه دیلی‌میل یادآور شد: ارتباطات وسیعی كه میان بهداشت و ساختارهای اجتماعی وجود دارد باعث می‌شود تا افرادی با تحصیلات بالاتر بتوانند خود را با اجتماع سازگار كنند. از طرفی، افرادی كه پیش‌زمینه نامناسب از اوضاع و احوال خود دارند نیز بیش از سایرین در معرض آسیب‌های ناشی از كم‌ سوادی قرار دارند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: افرادی كه از لحاظ دانایی در وضعیت پایین‌تری قرار دارند به دلیل استعمال دخانیات، ورزش نكردن و رعایت نكردن رژیم‌های غذایی متناسب با وضعیت سلامتشان، زندگی خود را نابود می‌كنند و به ورطه تباهی می‌كشانند.

یكی از كارشناسان امور اجتماعی كالج لندن نیز در این باره به شبكه خبری بی‌بی‌سی خاطرنشان كرد: تحصیلات باعث ارتقای كلاس اجتماعی افراد می‌شود. به همین دلیل، این دسته از افراد در پی این درجه و رتبه اجتماعی كمتر به فكر ضربه زدن به خود هستند.


برچسب ها : ,,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 3