تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
فلفل تند قاتل سلول های سرطان پروستات.
دسته بندی : علمی,سلامت و بهداشت,
  • بازدید : (368)

فلفل تند قاتل سلول های سرطان پروستات. در ادامه مطلب

 

فلفل تند

فلفل تند قاتل سلول های سرطان پروستات

مواد موجود در فلفل تند می تواند با قدرتی زیاد سلول های سرطان پروستات را از بین ببرد. دانشمندان آمریکایی در تجربه ای علمی ثابت کردند که این ماده تند و سوزان می تواند تا حدود 80 درصد سلول های سرطان پروستات را در آزمایشگاه از بین ببرد. در ضمن خورانیدن مقداری از فلفل تند به موش های آزمایشگاهی که به سرطان پرستات دچار بودند سبب از بین رفتن تقریبا همه سلول های سرطانی گردیده و سلول های باقیمانده را نیز به صورتی کنترل می کند که نمی تواند تکثیر نمایند.

پژوهشگران اسپانیایی با استفاده از یافته های مورد بحث دنباله تحقیقات علمی را در زمینه مصرف فلفل تند و از بین رفتن سلول های سرطانی ادامه دادند و دریافتند که پنج ژن مخصوص در بدن انسان در عملکرد مواد تشکیل دهنده فلفل نقش دارند و در نهایت از بروز یا پیشرفت سرطان جلوگیری می کنند. در این میان مقدار و چگونگی فعالیت هورمون مردانه تستوسترون نیز نقش دارد و در تقلیل آنتی ژن PSA مؤثر است.

پژوهشگران دیگر هم اثرات مواد موجود در فلفل را بر روی سرطان های دیگر مانند سرطان ریه، سینه و نوعی سرطان بد خیم پوست بررسی نموده اند که همگی حاکی از موفقیت هایی است در درمان این سرطان ها، در ضمن این بررسی ها نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود مقداری فلفل تند منظور می دارند کمتر به سرطان دچار می شوند.

تحقیقات علمی دیگر ثابت نموده که خوردن فلفل تند به همراه صبحانه سبب می گردد که شخص در وعده های بعدی غذا در روز، کمتر غذا بخورد و همبن موضوع نه تنها از زیاد شدن وزن جلوگیری می کند بلکه باعث کم شدن وزن بدن می گردد. جالب اینکه در بعضی از پروژه های تحقیقاتی معلوم گردیده که خوردن فلفل در درمان زخم دستگاه گوارش مؤثر است و گردش خون را در معده افزایش می دهد. علاوه بر این مصرف فلفل تند در درمان عفونت های سینوس ها مؤثر بوده و در ضمن سبب تقویت قلب و عروق می شود. فلفل ادویه ایست که در تغییر مزه غذا نقشی مهم دارد و کیفیت آن را بالا می برد.


برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
کد امنیتی رفرش