تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
اموزش غذا های زاپنی
دسته بندی : اشپزی,فرنگی,
  • بازدید : (475)

طرز تهیه سوشی با گوشت ژاپنی


آشپزی - غذاهای ژاپنی - طرز تهیه سوشی با گوشت ژاپنی

سوشی یک غذای ژاپنی است که در آن از جلبک دریایی استفاده می شود ولی می توان به  جای جلبک از برگ مو استفاده کرد...

مواد لازم آب =   3  اِستكان
سركه =  3/1 اِستكان
شكر = 3/1 اِستكان
نمك =  3 قاشق چایخوری
جلبك دریایی یا برگ مو  =  4 تكه 20×20 و  ۴تكه20×4

مواد لازم   داخل رُل  :
اسفناج =  4 پر
ران گوساله =  100 گرم
شكر = 2 قاشق سوپخوری
تخم مرغ  = 2 عدد
ترشی زنجبیل رنده شده = 60 گرم
نمك  = 1 قاشق چایخوری
طرز تهیه :
سركه و شكرو نمك را با همزن خوب به هم می زنیم تا تبدیل به سس شودكه همراه  غذاخورده می شود . برنج را همراه نمك و آب بصورت صافی درست می كنیم پس از دم كشیدن می گذاریم تا مقداری خنك شود.گوشت گوساله را پخته و به صورت نوارهایی باریك برش می زنیم. تخم مرغها را پخته و پوست می كنیم.اسفناج ها را در مقداری آب و نمك می پزیم. یك  تكه حصیر بامبو را باز می كنیم.(استفاده از حصیر برای بهتر لوله شدن جلبك دریایی  است).نوار باریك 4×20 سانتیمتری را در وسط جلبك دریایی20×20 از بالا به پایین باز می كنیم. این كار برای محكم تر شدن كمر جلبك است كه در هنگام لوله كردن از وسط  ترك نخورد . یك لایه برنج روی جلبك یا برگ مو ریخته بطوریكه بالا و پایین آن حداقل 4  سانتیمتر خالی  شد.برنج باید یكدست و به قطر یك سانتیمتر پهن شود اكنون با انگشت از راست به چپ یك سانتیمتر از برنج را با دست خالی می كنیم این خط در جهت عكس نوار جبلك است  سپس یك لایه گوشت و یك لایه اسفناج و یا لایه نازك  كدو را در محل خالی قرار می دهیم وبه آرامی از طرف نوار جلبك دریایی4 سانتیمتری جلبك را لوله می كنیم. پس از لوله كردن،جلبك را 4 سانتیمتر با چاقوی تیز برش می زنیم. غذا آماده سِرو است. امیدوارم خوشتون اومده باشه .

سالاد تابستانی ژاپنی


سالاد تابستانی ژاپنی - آکاایران

سالاد تابستانی ژاپنی

مواد لازم


مارچوبه  250 گرم
نخود فرنگی  100 گرم
نیلوفر آبی  540 گرم
هندوانه  1 عدد
خیار بدون پوست  1 عدد
قارچ  100 گرم
سیب زمینی  150 گرم
روغن  1 قاشق سوپخوری
روغن كنجد  2 قاشق سوپخوری
آب لیموترش  0.25 فنجان
شكر  2 قاشق مرباخوری
سیر  0.25 عدد
كنجد  0.25 فنجان

طرز تهیه :
مارچوبه را تمیز كرده و پوست بكنید و بمدت 8 دقیقه در آبجوش بپزید سپس آبكش كرده و در كاسه آب سردی قرار دهید و مجددا آبكش كنید و آنها را به قطعات 5 سانتی متری خرد كنید , نخود فرنگی را در قابلمه آبجوش ریخته و فورا آبكش كنید و در كاسه آب یخ فرو كرده سپس خارج كنید , ریشه نیلو فر آبی را بصورت برشهای نازكی خرد كنید , سیب زمینی , هویج و خیار را بصورت خلالهای 5 سانتی متری برش زده و با مارچوبه , نخود فرنگی و قارچها مخلوط كنید , چاشنی را روی آن پخش كرده و سرو نمایید .
در صورت رعایت مقادیر مواد اولیه این سالاد برای 4 تا 6 نفر کافیست
طرز تهیه چاشنی :
یك قاشق غذا خوری روغن , دو قاشق غذا خوری روغن كنجد , یك چهارم فنجان آبلیمو , دو قاشق چایخوری شكر , 2 حبه سیر و یك چهارم فنجان دانه كنجد بو داده را در كاسه ای با هم مخلوط كنید , چاشنی حاضر است.

سوكیاكی غذای ژاپنی

پودر ماهی و آب داغ را در قابلمه ای مخلوط كنید , پیاز چه ها را ابتدا به قطعات 5 سانتیمتری سپس بصورت خلالهای باریك خرد كنید...

سوكیاكی غذای ژاپنی

 

مواد لازم


قارچ  12 عدد
روغن  3 قاشق سوپخوری
پیاز  3 عدد
لوبیا سبز تازه  200 گرم
كاهو  1 فنجان
فلفل قرمز دلمه ای  1 عدد
پیاز سبز خرد شده  6 عدد
پنیر  250 گرم
رشته پلوئی  350 گرم
سس سویا  0.5 فنجان
آب  1 فنجان
شكر  1 قاشق سوپخوری
آب لیموترش  1 قاشق سوپخوری
ادویه  قدری
پودر ماهی  10 گرم

طرز تهیه :
پودر ماهی و آب داغ را در قابلمه ای مخلوط كنید , پیاز چه ها را ابتدا به قطعات 5 سانتیمتری سپس بصورت خلالهای باریك خرد كنید و در كاسه آب یخ قرار دهید تا ساقه آنها فر بخورند . پنیر سویا را بصورت قطعات مكعبی خرد كنید , پیازچه ها را آبكش كرده سپس پنیر و پیازچه ها را در 6 كاسه تقسیم كنید , مخلوط پودر ماهی با آب را در قابلمه داغ كنید . سس سویا را بیافزایید و بهم بزنید تا حل شود و بدون اینكه بجوشد آن را گرم كنید , این مایع را در كاسه های سوپ سرو نمایید و با جوانه یونجه , صدف یا قارچ خوراكی , خلالهای هویج در صورت تمایل تزئین كنید .


 

طرز تهیه امرسی غذای ژاپنی

تخم‌مرغ‌ها را با چنگال زده و یك قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه كنید و تخم‌مرغ را در تابه‌ ریخته وقتی خودش را گرفت برنج پخته‌شده...


طرز تهیه امرسی غذای ژاپنی

مواد لازم برای آشپزی آکا

برای آشپزی آکا


تخم‌مرغ سه عدد
برنج پخته‌شده نصف پیمانه
روغن به میزان لازم
رب گوجه‌فرنگی سه قاشق غذاخوری
آبلیمو دو قاشق غذاخوری
شكر یك قاشق غذاخوری
نمك، فلفل قرمز و روغن به میزان لازم


طرز تهیه :
تخم‌مرغ‌ها را با چنگال زده و یك قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه كنید و تخم‌مرغ را در تابه‌ ریخته وقتی خودش را گرفت برنج پخته‌شده را در وسط آن بریزید و تخم‌مرغ را از یك طرف گرفته و به صورت نیم دایره یا مثلثی از تابه در آورید با سس قرمز میل كنید.

طرز تهیه سس امرسی :
رب گوجه‌فرنگی را با روغن در تابه سرخ كنید. شكر، آبلیمو و فلفل قرمز به آن بزنید بعد یك استكان آب در آن ریخته تا بجوشد. غلظت سس به دلخواه است.

 


مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
کد امنیتی رفرش