تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
چگونه به طور طبیعی وزنمان را کاهش دهیم؟!
  • بازدید : (310)
در سراسر جهان، افرادی هستند که دچار اضافه وزن و یا یکی از نوع های چاقی بوده و در آرزوی کاهش حتی 1 کیلو از وزن خود هستند.
ره ها و روشهای درمانی و غیر درمانی و یا حتی اصولی و غیر اصولی زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که هر کدام به نوبه خود عوارضی نیز در پی دارند.

همچنین رژیم های لاغری نیز مدت زمان زیادی را به خود اختصاص داده و ضمنا اگر درست و مطالبق برنامه رعایت نشود، تأثیر چندانی نخواهد داشت.

هزینه های بالای درمانی و محدودیت هایی که برای افراد ایجاد می کنند نیز یکی دیگر از محدودیت هایی است که هر کسی برای کاهش وزنش تن به این گونه کارها بدهد.

اما می دانید که چاقی یکی از بزرگترین معظلات بیماری جهان شناخته شده و سالانه بیش از 70 میلیون نفر در دنیا بر اثر چاقی می میرند.
پس چاره چیست؟!!

در این پست تصمیم داریم تا تعدادی از داروهای خانگی موثر در کاهش وزن با هزینه ای اندک و بدون هیچ گونه عوارض جانبی را به شما معرفی کنیم تا بلکه آغازی باشد برای دوره کاهش وزن طولانی مدت شما!البته مواردی که در زیر ذکر می شود، توصیه های یک محقق در زمینه کاهش وزن بوده و او اعتقاد دارد که این دستورات باید در برنامه روزانه تمامی افراد دنیا ،اعم از چاق یا لاغر قرار گیرد.

1.مصرف سبزیجات:
سبزیجات غذاهای کم کالری هستند که با هزینه بسیار کم نیز تهیه می شوند.فیبر و مواد معدنی موجود در سبزیجات، به شما کمک می کند تا روند کاهش وزنتان سرعت بگیرد.

2.کاهش مصرف نمک:
نمک یکی از عوامل اصلی چاقی در افراد بوده، به دلیل اینکه به هنگام مصرف بیش از حد مجاز نمک، این مقدار اضافی دفع نشده به عنوان عاملی جذب کننده، موجب تراکم و جذب چربی در بافت های مختلف می شود.

3.کاهش مصرف لبنیات پرچرب:
حدالامکان از مصرف لبنیات با چربی بالا پرهیز کرده و بیشتر از لبنیات گیاهی استفاده شود.

4.مصرف ادویه جات خاص:
ادویه هایی مانند زنجبی خشک، فلفل سیاه و دارچین به عنوان سه ادویه مفید در کاهش وزن مورد استفاده قرار بگیرد.

5.مصرف عسل طبیعی:
عسل طبیعی، یکی دیگر از مواد غذایی است که روند کاهش وزن را تسریع کرده و موجب می شود تا چربی های زائد در گوشه وکنار بدن، از بافت سخت کنده شده و در خون در حال گردش آمیخته و سپس پس از مدتی اندک دفع می شود.

6.مصرف کلم:
کلم نیز یکی دیگر از موادی است که به روال کاهش وزن کمک کرده و می تواند عامل موثری برای تبدیل نشدن مواد غذایی به مواد قندی یا کربوهیدرات، نقش مؤثری داشته باشد.

7.ورزش:
ورزش، در کنار تمامی این پرهیز ها و یا اجبارهای غذایی، به عنوان جزء لاینفکی محسوب شده و مداوما باید صورت گیرد.با ورزش کردنع علاوه بر سوزاندن کالری اضافی بدن و سوزاندن چربی ها، به تولید نشدن چربی در بدن نیز کمک شایانی می کنید.

8.آبلیمو:
آبلیمو هم یکی دیگر از مواد چربی سوز است به شرطی که طریقه مصرف ان درست باشد.اگر صبحها به صورت ناشتا، مقداری آب لیمو را در لیووانی بریزید و کمی آب ولرم به آن اضافه کرده و با اندکی عسل آنرا مخلوط کنید و به عنوان یک چربی سوز مفید سر بکشید ،پس از مدتی، معجزه آنرا خواهید دید.

9.سرکه سیب:
سرکه سیب هم مانند آب لیمو یک چربی سوز عالی بوده و به همان طریق آب لیمو مصرف می شود.

10.افزایش وعده های غذایی:
این ، به منظور ان نیست که حجم غذای مصرفی را بالا برده و مثلا از سه وعده نیز به 5 وعده تعمیم دهید.خیر، مقصود ان است که مثلا اگر قرار است که در سر سفره نها شما 12 قاشق غذاخوری برنج مصرف کنید، آنرا به دو یا سه وعده تقسیم کرده و هر بار 3--4 قاشق از آنرا بخورید.بدین طریق ذهن شما از ولع بی خود در سفره غذا، جلوگیری می کند.

برچسب ها : ,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
کد امنیتی رفرش